Bosch TCA7121RW zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TCA7121RW zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

2010consument 04-02-2014
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

Update van onze eerdere review.
De koffie blijft goed, de mogelijkheden ook.
Het gebruik gemak is in de loop toch wat minder geworden, vooral het schoonmaken wordt moeilijker nu de machine wat ouder wordt.
Ook onze machine is bij Bosch geweest en heeft binnen de garantie een compleet nieuw binnenwerk gekregen. De nieuwe zetgroep is een verbetering van de oude. Na de reparatie hadden we plotseling ook een nieuwe functie; na 10 minuten na het laatste gebruik gaat hij automatisch spoelen. Dit deed de machine voor de reparatie nooit. Soms geeft hij te kort koffie, dan moet de stroom eraf en dan werkt hij weer goed. Ook het stoompijpje is bij de reparatie vervangen, deze is duidelijk beter. De poederla hebben we een tijd met plakband dicht moeten houden, werkt nu wel weer goed. ( oude koffie er tussen?)De magneetjes van de lekschaal ook al een paar maal terug moeten zetten.
Achteraf gezien valt de duurzaamheid toch tegen, de machine werkt nu nog steeds ( 3½ jaar)
maar best veel klachten gehad. Of de volgende weer een Bosch wordt is nog maar de grote vraag.

ib44 26-01-2014
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

het was een fijne machine, al vrij snel nadat wij hem in bezit hadden ging de poederlade stuk, hij wilde niet meer dicht.
2,5 jaar hebben wij verschillende storingen gehad.nu een paar weken geleden ging hij echt goed stuk,printplaat doorgebrand. bosch geeft niet thuis,na 5 tot 10 werkdagen lezen ze hun mail,niet dat je dat te horen krijgt als je mailt, pas als je belt en 10x doorverbonden bent, echt jammer van die 700 euro, helaas, ik kan deze machine en het merk bosch ook zeker niet aanraden

bollon01 06-01-2014
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

NOOIT MEER EENBOSCH KOFFIEZETAPPARAAT.
Vandaag (6-01-2014) gebeld met Bosch. Het apparaat lekt altijd water en de koffie komt averal uit, behalve waar het uit moet komen.
Na twee en een half jaar ellende zou dit de vierde keer zijn dat het koffiezetapparaat gerepareerd zou moeten worden.
De dame aan de telefoon meldt dat garantie voorbij is en dat het minimaal € 199,-- gaat kosten. Belachelijk en schandalig. Service van deze firma deugt niet. Stel dat er een schroefje aangedraait moet worden, kost dat € 199,--
Laat dus maar zitten voor mij geldt: NOOIT meer een Bosch

Pjotr038 18-04-2013
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

We hebben dit apparaat vanaf september 2011. Inmiddels staat de koffiemachine meer in Tiel (werkplaats) dan thuis... Nu al voor de 4de keer! Ik denk dat zo'n beetje alles al vervangen is: zetgroep, twee keer een pomp, melkopschuimer, stuurgroep, enz. Alles gebeurt nu nog onder garantie maar ik baal wel als een stekker!!! Hiervoor hadden wij een senseo apparaat. Inmiddels staat deze ook weer ter vervanging op het aanrecht: bijna 10 jaar oud en nooit kapot geweest!! Bosch heeft toegezegd naar een 'passende' oplossing te zoeken nadat ik een klacht heb ingediend. Ben benieuwd wat dat inhoudt. Medewerking om te repareren is er wel. Elke keer wordt de machine netjes opgehaald en weer bezorgd. Met een week heb je hem ook vaak weer terug maar ja... Ik ga eens verder onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor omruilen of geld terug.

hans1212 12-01-2013
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

Na 4000 kopjes koffie is het apparaat voor een tweede keer kapot. De melkschuimer werkt niet meer en lekt water bij het spoelen van de melkschuimer. De eerste keer, in de garantieperiode, is de zetgroep vervangen. Nu is het apparaat 30 maanden oud en de reparatie kost 200 euro. Standaard tarief bij Bosch. Waarschijnlijk koop ik een ander apparaat, maar nooit meer Bosch. Te duur in aanschaf en reparatie. De melkschuimer moet na ieder gebruik gespoeld worden, anders verstopt de melkschuimer. Ik heb dit als niet gebruiksvriendelijk ervaren.

Jacob69 26-11-2011
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

We hebben een hele tijd getwijfeld of wij onze senseo zouden vervangen. Dat twijfelen werd bijna 'fataal', dit model loopt op zijn eind.
Dus op het laatste moment toch deze gehaald. We hadden voldoende vooronderzoek gedaan, dus naar de winkel en een 10 minuten later stonden we al bij de kassa.
Tot nu toe, geen moment spijt. Heerlijke koffie, prima cappo. Het bediedingsgemak is groot. Alles gaat volautomatisch, het enige wat we moeten reinigen is de zetgroep, 1 keer per week afspoelen. En ja de lekbak moet misschien wat vaker, maar dat komt door het automatisch spoelen. Hebben we zelf geen problemen mee, want de koffie smaakt altijd opperbest. De eerste keer huismerk AH meegenomen, nu DE, er zullen nog vele merken volgen, maar elke koffie heeft zijn eigen smaak.
Duurzaamheid nog niet ingevuld, kan er nog niks over zeggen na 1 maand gebruiken

koffieaddict 23-11-2011
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

ik heb het apparaat nu ongeveer een half jaar in gebruik en het valt me erg tegen hoe vies het van binnen wordt. Er blijven hele klodders koffie aan de zetgroep kleven en de poederlade sluit niet voordat het appparaat van binnen helemaal met een klein kwastje is gereinigd. Meer werk dan ik met mijn vorige apparaten heb gehad.

danco1 12-11-2011
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

Binnen 1 jaar zetgroep kapot. De nieuwe, 'verbeterde'versie, binnen een half jaar weer kapot. Dit was met ons vorige espresso apparaat van Bosch ook al, binnen 2 jaar 2 toestellen gehad, altijd de zetgroep kapot.Na 2 jaar kun je dus zelf de zetgroep gaan betalen, en dat is niet goedkoop!!Voor mij geen Bosch/Siemens espresso meer.

Kaatje111 11-09-2011
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

Afgelopen week deze machine gekocht met behulp van alle reviews. Absoluut geen spijt van! Een prima apparaat met duidelijke en eenvoudige bediening. Koffiesterkte en klein/gemiddeld/groot gevuld kopje makkelijk regelbaar. Vooral handig is het automatische melkreinigingsprogramma. En inderdaad, evenals een voorgaande reviewer schreef: helaas kost het ons meer koffie en melk omdat ook de kinderen nu genieten van een machiato of cappuccino.....

Kaatje111 30-12-2011

Na bijna 4 maanden in gebruik zijnde heb ik maar 1 nadeel kunnen ontdekken en dat is het vaak legen van de lekbak. Verder functioneert hij prima. Let wel op welke bonen je gebruikt: vette, glanzende koffiebonen zijn niet goed voor dit apparaat. Hij geeft dan de instructie dat er bonen bijgevuld moeten worden maar dat is niet zo. Het mechaniek loopt door de vette bonen vast. Gewoon opnieuw op start drukken. Advies: gebruik bonen van de Hema. Die zijn uitstekend en smaken prima (en niet duur) en daar heb je geen vastlopers mee.

Paumar 05-09-2011
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

Wij hebben tot nu toe veel drinkgenot gehad van dit fijne apparaat. Helaas kregen we al snel vanaf het begin de melding 'Bonenreservoir bijvullen" in het display te zien, terwijl dit nog niet nodig was. Verschillende (dure) bonen gebruikt, maar helaas de melding bleef.
Nu staat het apparaat bij de dealer voor reparatie.
Het enige grote minpunt is als je de Bosch service dienst wilt bereiken om te de status van de reparatie na te vragen.
Je wordt 3x doorverbonden en hangt wel 20 minuten aan de telefoon.Daarna krijg je eindelijk het rechtstreekse nummer van de werkplaats, maar daar wordt nooit opgenomen vanwege de drukte (zeggen ze dan).Een slechte 'service" van Bosch.
Maar voor de rest een fijn apparaat.

Kaatje111 30-12-2011

Ik heb deze melding ook een paar keer gekregen totdat ik er viavia achter kwam dat de gebruikte bonen te vet waren voor het mechaniek. Dit is het geval bij de DE bonen (goudgele verpakking). Toen ik andere bonen ging gebruiken (o.a. HEMA) kreeg ik de melding niet meer. Dus geen glanzende koffiebonen gebruiken.

koffieaddict 01-07-2011
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

ben heel tevreden over dit apparaat.zeer gemakkelijk te bedienen en je maakt er de lekkerste cappucino en macchiato mee.heb al verschillende van dit soort apparaten gehad maar ben over deze meer dan tevreden.

Koffiemar 16-04-2011
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

Sinds een paar weken hebben we de duurdere versie, de 7321RW. Achteraf gezien was de 7121 ook prima geweest, dus doe jezelf een lol en spaar die euro's uit! Lekkere koffie, simpele bediening, mooi apparaat! Wel vaak de lekbak legen! Minpuntje: het melkschuim wil nog niet goed lukken, hoewel ik de melk tijdig uit de koelkast haal. Het wordt niet erg stevig, terwijl het me nou juist om de cappuccino begonnen was. Jammer.Verder niets op aan te merken.

koffiedrinkster72 25-03-2011

Super apparaat!
makkelijke bediening.
alleen hebben we nog geen lekkere koffie,we hebben de bonen van lavazza rossa.
we hebben geprobeerd de maalgraad te veranderen maar dat lijkt niet te lukken, we hebben het idee dat er geen beweging in te krijgen is.Graag reaktie hoe jullie dit gedaan hebben....

verder is het tot nu toe nog even afwachten hoe de koffie smaakt als we de instellingen goed hebben

John1 24-10-2011

Ik ben 2 weken in het bezit van dit apparaat. Prima machine, maar ook ik heb nog niet de lekkere koffie die je verwacht. illy, lavazza bonen en ook de maalstand veranderd, maar niets helpt. Ben benieuwd of jij of andere gebruikers nog adviezen hebben.

Hasie62 05-03-2011
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

Fantastische machine!! Aangezien ik een koffie verslaafde ben en na dat mijn tweede Senseo kapot ging(die ik allebei erg veel had gebruikt), heb ik deze espressomachine gekocht bij de It's voor een zeer billijke prijs(zij gingen echter wel prompt de volgende dag failliet!). Zeer gebruiksvriendelijk, geeft alles duidelijk aan in het display (reinigen is kinderspel) en de lekbak, het binnenwerk en de melkschuimer is makkelijk te reinigen. Wel bij ingebruikname even je water testen met het meegeleverde teststripje en de waterhardheid goed instellen. Voor de rest is alles erg simpel. Goede doordachte machine. 2 jaar garantie bij Bosch dus zal het met de duurzaamheid ook wel goed zitten. De molen is mooi stil en binnen 30 seconden na aanzetten kun je al koffiezetten. Als tip zou ik liefhebbers mee willen geven koop eens de biologische bonen van Simon Levelt de Espresso Corazón. Tot nu de lekkerste koffiebonen die ik heb geproefd, hoewel dit natuurlijk smaakgebonden is en voor iedereen misschien anders.

Marcel3944343 04-02-2011
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

Een geweldig apparaat met genoeg mogelijkheden. Geeft alles automatisch aan 9(zoals lekbak legen, et
c). Zeer gebruiksvriendelijk. Zijn geld dubbel en dwars waard.

2005lex 24-01-2011

Bij deze onze revieuw,

Het apparaat is vriendelijk in gebruik, en "geeft" heerlijke koffie. We hebben een aantal merken geprobeerd, maar proefde niet veel verschil. Nu gebruiken we de espresso koffie van het huismerk van VenD goed en betaalbaar( 9 euro/ kg.)
Het plastic pijpje om melk te stomen maken we regelmatig schoon met een " pijpenragertje"omdat ondanks het kort reinigen er wel wat melk resten achter blijven. Een enkele keer lukte een cappuccino niet omdat de melk niet goed stoomde, blijft onverklaarbaar.
Wat betreft enkele vragen van mede gebruikers, wij hebben 2 keer gereinigd/ontkalkt. Nu verbruikt 400x koffie, 270x koffie+ melk en 7 liter water.
Wellicht met er in een hardwater gebied vaker ontkalkt worden. Wat de koffie uitloop, die links minder geeft kunt u het beste een mail naar Bosch- service sturen. Daar zullen ze het juiste antwoord kunnen geven. Al met al tevreden dagelijkse gebruikers.

Gerdy36 23-01-2011

Hallo,

Wij hebben sinds begin januari 2011 dit apparaat.
Deze is erg makkelijk in gebruik en de koffie is goed heet. Wel moet je inderdaad vaak de lekbak legen. Dit komt door het automatisch reinigen van het apparaat.
Wij hebben alleen een vraag over het ontkalken. We hebben nu al voor de 2e keer moeten ontkalken. Is dit normaal. Ook hebben al 1 keer het apparaat gereinigd.
Verder zijn we zeer tevreden met de machine.

dennieS 31-10-2010
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

Dit apparaat nu een paar dagen en bezit nar veel overwegingen. We zijn nog geen Espressoapparaat gewend maar dit slaat alles. Wat een geweldig apparaat en wat handig om te gebruiken. Hoezo handleiding nodig? nee hoor!

de opmerkingen van het vaak legen van de lekbak klopt inderdaad maar is helemaal niet erg omdat dit zeer eenvoudig gaat.

Geluid van deze machine is erg beperkt en dan ook zeker niets op aan te merken.

Keuze voor deze machine was voor ons vooral in verband met de mogelijkheid automatische cappuccino te kunnen maken.

Eind conclusie: Kost wat, maar dan heb je ook wat!

4ever2gether 28-02-2010
Geschreven voor: Bosch TCA7121RW zilver

We zijn niet blij met dit apparaat! Waar wij vroeger als ouders alleen koffie dronken willen de kids nu ook een latte ;-) Al met al een prima apparaat. Makkelijk te bedienen,te onderhouden en eenvoudig schoon te houden. De mogelijkheden zijn goed. koffie, espresso, cappucino, latte en warm water. Niet zoals een dure Jura twee latta's tegelijk maar dit is geen probleem. Wat ook prima werkt is de zwenkende koffieuitloop. VOor koffie met melk gewoon de kop omdraaien en geen gedoe. Instellingen voor hoeveelheid en sterkte ook heel eenvoudig. Qua smaak zijn we momenteel bezig om de lekkerste bonen te vinden dus vooralsnog geen 10. Zelf zijn we niet gegaan voor de (veel) duurdere 7321. De koffie is warm genoeg dus is er hier geen behoefte om de kopjes voor te warmen.En anders spoelen we ze voor met warm water. Ook het melkreservoir is wat ons betreft niet nodig. Gewoon een pak melk gebruiken om het slangetje in te hangen. Dit werkt ook prima. Al met al is de 7121 eeb aanrader.